Categories
Newsletter

Het Nieuwsbriefje – Mach 2 en het Flitsende Montuurtje

Eerst konden we in 3,5 uur de Atlantische oceaan over vliegen in een Concorde. Maar die is er mee gekapt. Waarom zitten we weer 8+ uur in een metalen buis in plaats van met 2,180 km/h door de lucht te cruisen?

Trouwens, grote kans dat je met dit mooie weer een flitsend montuurtje op je hoofd hebt gezet. Wellicht een Ray-Ban met een flink prijskaartje. Maarja, ze zijn toch niet voor niets zo duur? Nou niet echt… 80% van de grote merknamen zonnebrillen worden door hetzelfde bedrijf gemaakt die de prijzen kunstmatig hoog houd. Van Oakley, Ray-Ban tot Versace en Dolce & Gabbana.

Brillen winkels kunnen toch een eigen merk op de markt brengen? Ja als je wilt dat dit bedrijf jou merk uit al hun 9000+ winkels haalt (heb ik al gezegd dat ze ook een enorm aantal van de brillen ketens bezitten?).

In de eten en drinken industrie zijn er ook slechts 10 bedrijven die bijna alle merken bezitten.


Ken je Steve-O van Jackass nog. Nadat zijn vrienden ingrepen op het moment dat hij voor de camera van een gebouw wilde springen is hij afgekickt wat te zien is in deze bizarre docu. Waardoor hij enigszins normaal geworden is. Maar de gekke verhalen die heeft hij nog steeds.


Deze week zat ik wat rond te browsen op Facebook. Ze zijn weer goed gehackt. En dat mag Zuckerberg weer uit gaan leggen terwijl hij ondertussen nog steeds doet alsof hij geen robot is (we hebben je door maat). Ik moest weer denken aan deze video van een Nederlander die besloot al zijn 700+ Facebook vrienden een simpel berichtje te sturen met “Eey, hoe gaat het?”. Wat eigenlijk laat zien hoeveel van onze “social networks” een barrière hebben tot daadwerkelijk contact.

Wanneer je alleen maar tekst in een nieuwsbrief ziet...
Wanneer je alleen maar tekst in een nieuwsbrief ziet…